Pilleforbrug

Her kan man skrive om sit døgnforbrug

Re: Pilleforbrug

Indlægaf Asja » søn jun 07, 2009 12:30 pm

BirKla skrev:Så må jeg også lige skrive lidt her. Gennemsnit på de sidste 42 dage: 8kg/døgn med 2 starter i døgnet, så deeeet... :lol:

Ja, det kan jeg ikke klare mig med :o , de sidste 14 dage har jeg i gennemsnit brugt ca 10,7 kg :oops: . Jeg har da også sat fyret til 3 start pr døgn, det har blæst og regnet, typisk dansk sommer :roll: . Behovet for lidt mere varme har været der, og der er så kun et at gøre: :cry: fyre noget mere.
Mit Bio 18, med 2 røgvendere,en stor i bunden og en nyudviklet i toppen, trækstabilisator og en silo til 175 l, kører bare perfekt. Kedel temperatur er altid 65 grader, røgtemperaturen ligger cirka 10 grader højere. Alt dette opvarmer 200 kvm.
Brugeravatar
Asja

Geografisk sted: Sydfyn
Mit fyr: Fyr Bio 18

Indlægaf BirKla » ons aug 26, 2009 3:25 pm

Gennemsnit på de sidste 81 dage: 3,75kg/døgn med 2 starter, én af 1½ time og én på 2timer i døgnet, så det er da vist OK :mrgreen:
Så er det tid til en kop kaffe ;0)

BIO18 på VIADRUS 24kW kedel med nederste og øverste røgvender monteret, ALPHA2 pumpe, 320l pillebeholder. Styreboks opdateret. Stampemøllens 6mm, 135m2 +110l VVB
Brugeravatar
BirKla

Geografisk sted: Lolland
Mit fyr: BIO18 på Viadrus 22/4

Indlægaf Asja » søn nov 15, 2009 8:50 pm

:roll: Ja, nu har fyret kørt i 15 dage, gennemsnitsforbruget ligger på 22,8 kilo.
:evil: Har denne gang haft et fandens til bøvl med indstilling pga pille skift.
Pt kører det helt fint, tror indstilling er som den skal være. :lol: :lol:
Mit Bio 18, med 2 røgvendere,en stor i bunden og en nyudviklet i toppen, trækstabilisator og en silo til 175 l, kører bare perfekt. Kedel temperatur er altid 65 grader, røgtemperaturen ligger cirka 10 grader højere. Alt dette opvarmer 200 kvm.
Brugeravatar
Asja

Indlægaf BirKla » man nov 16, 2009 3:41 pm

Er gået på vinterdrift, og p.t. tager den ca. 27kg/døgn :)
Har også skiftet piller, og deraf følgende sjov med at få stillet det rigtigt, men det er vist ved at OK nu, vejret måtte dog gerne blive lidt koldere så den kan komme til at arbejde rigtigt, de der 0,8-1,0kg/h jeg skifter lidt i mellem nu er jo ikke rigtigt noget :D
Så er det tid til en kop kaffe ;0)

BIO18 på VIADRUS 24kW kedel med nederste og øverste røgvender monteret, ALPHA2 pumpe, 320l pillebeholder. Styreboks opdateret. Stampemøllens 6mm, 135m2 +110l VVB
Brugeravatar
BirKla

Geografisk sted: Lolland
Mit fyr: BIO18 på Viadrus 22/4

Indlægaf Asja » lør nov 21, 2009 6:55 pm

BirKla skrev:Er gået på vinterdrift, og p.t. tager den ca. 27kg/døgn :)
Har også skiftet piller, og deraf følgende sjov med at få stillet det rigtigt, men det er vist ved at OK nu, vejret måtte dog gerne blive lidt koldere så den kan komme til at arbejde rigtigt, de der 0,8-1,0kg/h jeg skifter lidt i mellem nu er jo ikke rigtigt noget :D

Pt. har jeg efter pilleskift, helvedes til mas med at få fyret til at køre optimalt. :evil: Indstillingerne er: Pillemængde 0,85, Driftsydelse 80-85%, Luftydelsen er sat til 98%, Renblæs kører for hver 10. min i 10 sekunder. :roll: Nu vil jeg lade det køre og se om det så hjælper. :?: Pilleskift, uha, ikke bare lige sådan at gøre, kan volde mange problemer. :lol: :lol:
Brugeravatar
Asja

Foregående

Tilbage til Døgnforbrug i snit pr. måned