Multi 22

Her kan man skrive om Multi 22

Multi 22

Indlægaf Asja » fre okt 03, 2008 10:49 pm

ER multi ikke et godt fyr??
Mit Bio 18, med 2 røgvendere,en stor i bunden og en nyudviklet i toppen, trækstabilisator og en silo til 175 l, kører bare perfekt. Kedel temperatur er altid 65 grader, røgtemperaturen ligger cirka 10 grader højere. Alt dette opvarmer 200 kvm.
Brugeravatar
Asja

Geografisk sted: Sydfyn
Mit fyr: Fyr Bio 18

Re: Multi 22

Indlægaf jack » tirs maj 05, 2009 8:28 pm

Det lyder jo herligt. Har investeret i en "Bio 18" og håber på, at få den til at køre ligesågodt som din.
Jeg har lidt begyndervanskeligheder. Den går i stå med herden fyldt med piller, så det er jo ikke pillemangel. Måske at den ikke kan komme af med varmen. Har du et råd?
Vh
Jack
jack

Geografisk sted: Haderslev
Mit fyr: Bio 18 med Viadrus 22 kedel. 180l magasin.

Indlægaf Asja » fre maj 08, 2009 2:01 pm

jack skrev:Det lyder jo herligt. Har investeret i en "Bio 18" og håber på, at få den til at køre ligesågodt som din.
Jeg har lidt begyndervanskeligheder. Den går i stå med herden fyldt med piller, så det er jo ikke pillemangel. Måske at den ikke kan komme af med varmen. Har du et råd?
Vh
Jack

Hej Jack! Vil da ønske dig tillykke med dit Bio 18, og velkommen i "klubben" af pillebrugere.
Det med at herden er fyldt, kan evt skyldes at pillerne er meget lange, eller at der er meget smuld i.
Begge dele kan give en fyldt herd. Du skal måske også i gang med at skrabe lidt maling af. Der hvor de
falder ned er røret pulverlakeret, ved varme bobler det op og kan give problemer, skrab det af med et stemmejern.
Det vil så komme til at køre garanteret bedre end et multikorn 22. Kender til flere tilfælde hvor folk har skrottet multikrn 22 til fordel for Bio 18, og det med 100% tilfredshed. Athmoskedlen virker heller ikke optimalt.
Der er jo nok en grund til at firmaet gik konkurs, er der snart flere originale multi 22 tilbage, jeg tvivler for når man læser på de forskellige forum, har de fleste lavet om, enten til det ene eller andet, det ville jo ikke være nødvendigt hvis det var ordentlige varer der var leveret. :? :?
Mit Bio 18, med 2 røgvendere,en stor i bunden og en nyudviklet i toppen, trækstabilisator og en silo til 175 l, kører bare perfekt. Kedel temperatur er altid 65 grader, røgtemperaturen ligger cirka 10 grader højere. Alt dette opvarmer 200 kvm.
Brugeravatar
Asja

Geografisk sted: Sydfyn
Mit fyr: Fyr Bio 18

Indlægaf magnus » tirs okt 06, 2009 7:25 am

Hej Jack! Vil da ønske dig tillykke med dit Bio 18, og velkommen i "klubben" af pillebrugere.
Det med at herden er fyldt, kan evt skyldes at pillerne er meget lange, eller at der er meget smuld i.
Begge dele kan give en fyldt herd. Du skal måske også i gang med at skrabe lidt maling af. Der hvor de
falder ned er røret pulverlakeret, ved varme bobler det op og kan give problemer, skrab det af med et stemmejern.
Det vil så komme til at køre garanteret bedre end et multikorn 22. Kender til flere tilfælde hvor folk har skrottet multikrn 22 til fordel for Bio 18, og det med 100% tilfredshed. Athmoskedlen virker heller ikke optimalt.
Der er jo nok en grund til at firmaet gik konkurs, er der snart flere originale multi 22 tilbage, jeg tvivler for når man læser på de forskellige forum, har de fleste lavet om, enten til det ene eller andet, det ville jo ikke være nødvendigt hvis det var ordentlige varer der var leveret. :? :?[/quote]

Jeg har et multi 22. Og efter et besøg af jp. Må jeg sige det spiller.
magnus

Mit fyr: multi22

Tilbage til Multi 22