Multi 22 Korn til Multi 22?

Her kan man skrive om Multi 22

Multi 22 Korn til Multi 22?

Indlægaf jack » tors jan 08, 2009 7:38 pm

Jeg har været så dum at købe en Multi 22 Korn med en Viadrus kedel (troede fejlagtigt, at hvis jeg gav 6.000kr mere end hvad en Multi 22 kostede, ville jeg få en 6.000kr bedre fyr).
Det er hver dag spændende at komme hjem for at se om fyret kører. Ifald fyret er gået i stå, skal jeg så igang med hammer, kniv og mejsel for at få renset sneglen for slagger.
Jeg havde også regnet med at kunne bruge tænd og sluk ur om sommeren. Men det er ikke muligt, idet den ikke kan tænde pga slagger og skorpe, hvis den bliver slukket.
1)
Hvis jeg nu vil skifte herden ud med en "almindelig" Multi 22, kan jeg så bare skifte lågen og herden uden at der er problemer? Jeg tænker bl.a. på om kedlen er godkendt til det.
2)
Vil det være billigere (og muligt) at sætte en Bio 18 på i stedet (jeg har fået en Multi 22 tilbudt af Asaa for 4.000kr).
jack

Geografisk sted: Haderslev
Mit fyr: Bio 18 med Viadrus 22 kedel. 180l magasin.

Re: Multi 22 Korn til Multi 22?

Indlægaf Asja » tors jan 08, 2009 9:51 pm

8-)
Multikorn 22, har jeg aldrig hørt fungere godt. Hvorfor så købe en Multi 22?
Du vil nok få de samme problemer. :roll:
Prøv at henvende dig til Fyrteknik.dk, han er inde i love og regler ang. divese fyr, :P
og kan vejlede dig til et rigtig godt resultat. Så har jeg ikke sagt for meget. :ugeek:
Mit Bio 18, med 2 røgvendere,en stor i bunden og en nyudviklet i toppen, trækstabilisator og en silo til 175 l, kører bare perfekt. Kedel temperatur er altid 65 grader, røgtemperaturen ligger cirka 10 grader højere. Alt dette opvarmer 200 kvm.
Brugeravatar
Asja

Geografisk sted: Sydfyn
Mit fyr: Fyr Bio 18

Tilbage til Multi 22