HJÆLP Fyr & brugs vand er varmt men ingen varme i radiator H

Service og Reparation

HJÆLP Fyr & brugs vand er varmt men ingen varme i radiator H

Indlægaf cecil » fre okt 21, 2016 11:44 pm

Hej alle og tak for at jeg måtte komme her ind i varmen, det samme kan man ikke sige i mit hus, 2 plan, lad nu ligge at det er et Biomax 10 kw , jeg har fået tudet ørene fulde af dårligheder omkring dette fyr osv osv., men nu står det der og det starter fint op og laver fint nok varmt vand til vi kan gå i bad osv, men når det skal lever til radiatorne kommer der INTET varmt vand ud i radiatorne, der er luftet ud indtil mindst 15 gange og lige så mange gange har vi fyldt vand på, efter flere forskellige principper , henholdsvis med luft skrue lukket og åbent under påfyldning med og uden pumpe igang (det skulle jo prøves ;-) og der var selvfølige vand på så den ikke skulle køre i smadder), vi har skiftet pumpe 3 gange, for at se om der var tryk nok på,
Det er lige som om det varme vand køre i "løkken omkring shunten , altså fra fyret og over i varmt vands beholderen og tilbage, og når der er hældt vand på og der ikke er mere luft i systemet, så er det ligesom om den sender varmen ind i retur løbet, det kommer varm vand op i radiatoren når vi lufter ud med trykket på(fyret har varmet vandt op) men når vi lukker for luft skruen bliver radiatoren kold igen.
Det gamle anlæg var en salamander kedel og energi var de sorte sataner "futterikker" og det kørete bare, nu er jeg sq ked af det er væk.
HVAD ER MIT PROBLEM, jeg har snart ikke mere hår på hovedt, er der ikke EN der kan hjælpe os, nu har vi været uden varme i 7 dage og vi ved ikke vores levende råd, vi mener vi har prøvet ALT.
Huset er oprindeligt med oliefyr fra 1960ne i 2 plan vi puttede et koksfyr/stoker keddel ind for mange år tilbage, men pga helbred osv skulle det laves om.
Nu har jeg sendt billeder med jeg ved ikke om det kan hjælpe lidt, de er taget i fyrrummet (ja ja klart nok hi hi) og der er ikke meget plads til at kunne tage ordentlige billeder.
Biomaxens indstillinger er fabriks indstillinger.
Jeg ved ikke om dette var infos nok, men hvis der er spørgsmål besvare jeg dem gerne.
med venlig hilsen Kim L
PS dette indlæg er også på anden forum, desperate mænd laver ofte desperate handlinger ;-)
cecil

Mit fyr: Biomax 10 KW

Tilbage til Fyrteknik